Удари хуситів у Червоному морі розділили нафтовий ринок – Bloomberg назвав країни, що постраждали найбільше

Поділитися
Удари хуситів у Червоному морі розділили нафтовий ринок – Bloomberg назвав країни, що постраждали найбільше Танкер Marlin Luanda, що перевозив російське паливо, палає після удару хуситів 27 січня © FFEAU.ALINDIEN / X
Напади призвели до серйозних змін в енергетичних потоках

Світовий ринок нафти виглядає все більш локальним, оскільки атаки бойовиків-хуситів у Червоному морі та зростання через це фрахтових ставок роблять поставки з більш близьких регіонів більш привабливими. Кінця цій кризі не видно, адже США та Велика Британія з союзниками продовжують завдавати ударів по інфраструктурі хуситів, а ті обіцяють у відповідь не зупиняти свої напади на цивільні кораблі. 

«Падіння обсягів танкерних перевезень через Суецький канал прискорює початок розколу: один торговий регіон зосередився навколо Атлантичного басейну, включаючи Північне море і Середземне море, а інший охоплює Перську затоку, Індійський океан і Східну Азію. Між цими регіонами нафта все ще переміщується довшим і дорожчим шляхом вздовж південного берегу Африки, але нещодавні тенденції купівлі вказують на розрив зв'язку між цими регіонами»,пише Bloomberg.

За словами трейдерів, в Європі деякі нафтопереробні заводи пропустили у січні закупівлю іракської нафти з Басри, але скуповують вантажі з Північного моря і Гайани. В Азії стрибок попиту на нафту з родовища Мурбан в Абу-Дабі призвів до різкого зростання спотових цін в середині січня, а потоки з Казахстану в Азію різко скоротилися. Тим часом, навантаження нафти з США до Азії впало більш ніж на третину минулого місяця порівняно з груднем, свідчать дані відстеження суден від Kpler.

Фрагментація не буде постійною, але наразі вона ускладнює диверсифікацію джерел постачання нафти для таких залежних від імпорту країн, як Індія та Південна Корея. Для нафтопереробників це обмежує їхню гнучкість у реагуванні на динаміку ринку, що швидко змінюється, і в кінцевому підсумку може з'їсти їхню маржу.

«Переорієнтація на логістично простіші вантажі має комерційний сенс, і так буде доти, доки перебої в Червоному морі утримуватимуть фрахтові ставки на високому рівні. Це складний баланс між безпекою поставок і максимізацією прибутку», – сказав Віктор Катона, провідний аналітик з питань нафти в аналітичній компанії Kpler. 

Зменшення транзиту через Суецький канал за січень порівняно з листопадом за даними Kpler
Зменшення транзиту через Суецький канал за січень порівняно з листопадом за даними Kpler

Транзит нафтових танкерів через Суецький канал у січні знизився на 23% порівняно з листопадом, йдеться в повідомленні Kpler. Падіння було ще більш помітним для скрапленого нафтового газу (LPG) і зрідженого природного газу (LNG), які впали на 65% і 73% відповідно.

На товарних ринках найбільше постраждали потоки дизельного та авіаційного палива з Індії та Близького Сходу до Європи, а також європейського мазуту та нафти, що прямують до Азії. Минулого тижня азійські ціни на нафту, сировину для нафтохімії, досягли найвищого рівня майже за два роки через побоювання, що її буде складніше постачати з Європи.

Вплив нападів у Червоному морі позначається на цінах на нафту через зростання транспортних витрат, що спонукає нафтопереробні компанії переходити на місцеві ринки, де це можливо. Ставки на перевезення нафти танкерами Suezmax з Близького Сходу до Північно-Західної Європи підскочили приблизно вдвічі з середини грудня, повідомляє Kpler. Світові ціни на нафту марки Brent за цей же період зросли приблизно на 8%.

Очікується, що ситуація в Червоному морі не призведе до довгострокового перерозподілу нафтових потоків, але й вирішення конфлікту в найближчій перспективі також важко передбачити. Натомість існує значний ризик нових перебоїв, особливо після нападу хуситів наприкінці січня на танкер Marlin Luanda (на фото), що перевозив російське паливо. Ця атака була прикметною, оскільки підтримуване Іраном бойове угруповання раніше заявляло, що російські та китайські кораблі не стануть його мішенню.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі